tisdag 16 november 2010

"Går e ti träna i Göteborg å??"

Trots att det finns dom som hyser tvivel tränar jag ju också en del här borta i gbg! Det var meningen att förra veckan skulle bli en hård en för att pressa mej lite inför återhämtningsveckan jag njuter av nu. Dock blev det inte i timantal lika intensivt som jag hoppats i och med en tredagars sprint mara fredag-söndag.

I måndags var det den sedvanliga löpningen till Kamratgården, styrka där och jogging hem igen efteråt.
I tisdags var det meningen att vi skulle köra tremannastafett (intervaller), denna träning fick dock ett snöpligt slut halvvägs igenom då skosnöret på min högra speed cross 2 gav upp... Körde också en morgonlänk denna dag, i årets första snö.

I onsdags blev det bara ett pass, löpning + koordinationer + löpning. Fick idag nya snören till mina speed cross 2, det var tydligen livsstids garanti på dom så jag behövde inte ens betala för snörena, tjohoo! Men att installera nytt snöre, det var inte kul alls!!

torsdagen var det återigen dags att stiga upp asigt tidigt på morgonen för att sedan ta sej ut till en iskall skog i göteborgsnejden. Träningen flöt hyfsat bra förutom tre mycket fatala missar som tog lääänge att reda ut...

Så kommer vi då till slut till fredagen och O-Event i Borås! Tre sprintlopp på raken med jaktstart på söndag! Idag var det dags för sprint by night, ganska kul, K-punkten var en dörr till en idrottshall inne i vilken 300m av banan avverkades. Här kom innomhusOLträningarna i Vörå väl till pass, detta avklarades galant! Resten av banan gick den också ypperligt, har i efterhand beräknat att jag kunde ha hyvlat 13s av min sluttid, med dagens träning hade jag inte kunnat springa mycket fortare alls.

Dagen efter var det således lördag och nästa tävling, downhill sprint. Det kändes mer som sprint på skrå i eländig terräng, det var stundom brant, risigt, halt som tusan med våta löv och lös lera på marken. Missarna haglade tätt och en fatal bomm hann jag med också, placeringen var däremot 15e och förvånansvärt bra med tanke på att jag sprang som en kratta! Men de andra hade kanske också svårigheter. Idag fungerade inte min SI9 så jag miste sisådär 1sekund / kontroll...

Söndag och Jaktstart det är spännande tider, har kollat i PM, det var enheterna som inte tog SI9 och inte min pinne som gett upp, problemet är dock att jag även denna dag måste springa med en långsam lånepinne, och till på köpet har jag jägare 13,19 och ~25s bakom mej, och ingen framför inom ~2min, så det är bara att gå ut stenhårt och öka från det. En fatal miss ut från en kontroll betyder att jag är fastlöpt av killen som startade 15e och 19s efter mej. Håller honom några metrar bakom mej ända tills 200m innan 17e kontrollen då han går om och jag inte orkar svara med en fartökning längre. Dom andra 2 höll jag bakom mej vilket jag är nöjd över. Slutplacering i sprint maran är 13e. Mycket nöjd!

Det blev ungefär 9h 40min tränat denna vecka och nu ser jag fram emot en lugnare vecka för återhämtning!

/JJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar