onsdag 15 december 2010

På rekognosering av terrängen

Var i London fredag-tisdag och kollade terrängen på de brittiska öarna. Resultatet var inte direkt upplyftande:
"A local beer" = Red Stripe (Jamaica)
"A normal beer" = Stella Artois (Belgien)
"A strong beer" = Något öl-liknande ur en blå burk (9%)
"A beer" = Peroni (Italien)
"A large beer" = Kingfisher (Indien)
"Kalja" = Kronenbourg (Frankrike)
"Hoegaarden" = Hoegaarden (Belgien)
"Murphys" = Murphy's (Irland)
"Staropramen" = Staropramen (Tjeckien)
(...fantasin började ta slut)

Vad tro man måste beställa för att få en engelsk öl? Gick enda till hotellbaren sista kvällen förrän jag luskade ut detta:
"London Pride" = London Pride (United Kingdom)

Lyckan var total efter att äntligen hittat den lokala ölen i London. Eftersom jakten på den lokala ölen räckte så länge blev det endast ett inlägg till träningskalendern (på måndag). "Shopping i centrala London - 6h GU1". Det tog egentligen 9 timmar men jag räknade bort tunnelbanan och matpausen.

//Mattis

2 kommentarer:

  1. Det skulle kunna varit värre, när jag trodde jag köpte en staropramen vid ihshallen i södertälje fick jag en billig kopia när jag kollade nogrannare på etiketten, zlatopramen!

    SvaraRadera
  2. Ditt största problem mattis e att du va i just London!! Av lokalbefolkningen kallat "Not UK" så att säga. Det nästan mer folk utifrån världen än från öarna där så inte underligt att du inte tänkte hitta nåt... Dit vi är på väg är situationen dock en annan!

    SvaraRadera