torsdag 3 mars 2011

Träningsläger i Spanien

Medan andra slöar i soffan med utdomnad pepsi och skid-VM så planerar de seriösa Skottland-resenärerna (undertecknad) ett träningsläger i Bermeo på Spanska nordkusten. På måndagen bär det av och lägret räcker en knapp vecka. Nedpackat är orienteringskor, speedos och solkräm (man behöver kräm såhär tidigt på catchand-säsongen) för det utlovas sagolika 11-14 grader och sol. Vad annat? Jag har redan skrivit manuskriptet till Mutt le Hero II, som kommer att spelas in på detta läger. Kamerateamet har lite bekymmer med biljetterna så vi hamnar kanske improvisera lite med det. Jag vill ju inte avslöja hela handlingen, men jag kan med säkerhet säga att det kommer synas mer hud än i I:an. Förslag till musik tas emot med tacksamhet. Eventuellt inspireras jag ytterligare av Samantha Fox, som uppträder i Vasa i helgen.

Hotellet i Mundaka har importerat en finsk bastu för att alla finländska elitidrottare ska få mjuka upp sig efter träningen på samma sätt som hemma. Redan det visar ju på mycket högklassiga arrangemang. Jag får det slutliga träningsprogrammet först på plats, men arrangören lovade varierande träning i tuff terräng. Eftersom Veikkaus är mycket motvilliga att sponsorera mig via Lotto, så är det min huvudsponsor som står för även detta träningsläger. Fischer har inte heller hört av sig om betalningen för att jag använder deras skidor... Borde kanske skaffa ny manager.

//Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar