onsdag 13 april 2011

Första styrkeprovet

Imorgon på första Skärmträffen i Smedsby kommer de flesta för att motionera, men för en del är det Första Styrkeprovet. I alla fall i B-klassen kommer en förvarning om sommarens duster i Oban H21 Short, med undertecknad, Lill-Granholm och förhoppningsvis Mango i huvudrollerna. Lill-G sa sig vara orolig inför första orienteringen för säsongen och kommer att "orientera passivt". Själv fick jag ju blodat tand i Sverige förra helgen och kommer köra för full maskin, men eftersom formtoppen inte på nära är nådd ännu så vet jag inte hur långt det räcker. Mango har jag inte hört något av, men om han kommer så antar jag det är gasen i botten där också. Vem som visar bästa form nu i början på säsongen har ju ingen betydelse för formen i Oban, men psykologiskt är morgondagen otroligt viktig. Hur det går vet ingen förrän imorgon denhär tiden.

//Mattis

3 kommentarer:

  1. Personligen tror jag mango kommer att överraska. Tror dock det kommer att finnas det klassiskta "släpp ut kalvan på grönbete" syndromet hos alla, ev med undantag för Karlå som redan har varit på barmarksläger.

    SvaraRadera
  2. jag kör säker strategi å mörkar

    SvaraRadera
  3. Karlå behöver inte oroa sej för formtopp ännu eftersom vi bara inleder förkortad massakausi ännu!

    SvaraRadera