onsdag 6 april 2011

Hårda perioder

Som ni alla kanske märkte så fick vår resa ej heller detta år räknas som kultur, så ingen reskassa att glädjas över. Själv förhandlar jag ännu med Fischer om de skulle ge mig ett svettband för att jag skidat med deras skidor i 10 år. Verkar svårt med sponsorer när man ligger på "glad motionär"-nivå.

I helgen blir det dock allt annat än glad motionär, när jag ska och pröva mina vingar på svensk mark med reseledare Bäckström. Inplanerat är Grymnatta, Klemmingekampen och Kolmårdskavlen, så jag lär donera en stor mängd av min finländska svett till vårt västra grannland. På grund av belysningstekniska grunder tänkte jag börja lungt på fredagen för att sedan öka under helgen upp till 110% tävlingsfart på söndag, för att se hur långt den hårda vinterträningen tagit mig. All in, som det heter på poker-språk. Får se om jag kommer mig till jobb på måndag, men det är smällar man får ta när man ligger på topp. Återkommer med resultat från helgen när jag återfått mina krafter.

//Mattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar