tisdag 13 december 2011

Träningsläger i Äkäslompolo

Då var tiden inne för det årliga skidträningslägret i Äkäslompolo. För undertecknad var det första året så spänningen var stor inför resan. På grund av en något pinsam insats i en av Helsingfors kyrkor slapp jag först på måndagen till Äkäslompolo och då va Andreas, Kicken och Bäckström redan väl inkörda. Nytt för i år var den sparsamma snömängden samt milda väderleken, men vi gjorde det bästa av situationen. Här ett kort referat hur veckan gick ur min synvinkel:
Måndag tog jag Isometsän Nousu första gången på kvällen. Fin mjukstart på veckan. Faffin 1 underhöll.
Tisdag skidade jag och Kicken en 3h 20min lugn länk på förmiddagen och självständighetsdagen till ära "Lägermästerskap Självständighets Natt Halvmaraton-Orientering" som gick på 2h 45min. Preben&Preben underhöll.
Onsdag 2,5h skidning på förmiddagen, löpteknik i korridoren på kvällen. Hälsenan sade upp kontraktet så detta måste genast botas med Unikum, som hittats i lokala glasbutiken. Iiiihh!! Iiiiihh!! Glöggen underhöll.
Torsdagens träning var lite lugnare pga hälsenan och glögghuvudvärk. Endast 2h 10min skidning. Pierre Isacsson underhöll.
Fredag 2h 10min parstakning och 1h sparkstöttning för att vila hälsenan. Kvevlax hårdaste underhöll med pidrospel.
Lördag skidade jag 5h 15 med endast en kort urineringpaus. Innehållet i Unikum-flaskan räckte bara till en lille på kvällen. Iiiihh!! Iiiiihh!! Faffin 2 underhöll.
Söndag endast städning och hemfärd för underteckand. Körde förbi både Koni och Kuni på hemvägen samt Ii. Stannade på kinesiskt i Kalix. Roxie och Bo Kasper underhöll. Trött, glad och helt sönder gick jag och sov på söndagen, med många roliga minnen från mitt första skidläger i Äkäslompolo.

//Mattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar