lördag 19 maj 2012

Olika sorters vinnare

Först några tankar om Karkki-rastit. Försenade mig nästan till start och höll på att fästa nummerlappen på startlinjen när mina start-piip började. Försökte ta det verkligt lugnt och säkert till 1an, men gick en kulle för långt i alla fall. Kalle som startade 2min efter mig kom förbi, men han tog ett dåligt vägval till 2an och ordningen var återställd. Med växelvist bommande så var vi ännu tillsammans vid 7an, men till 8an på första långavståndet drog jag opp en lucka som sedan bara växte. Rundade väg där det var möjligt trots att terrängen var snabb, eftersom undertecknad har en oerhörd förmåga att bomma i snabb skog. Pål hade startnummer 26 och startade 44min efter mig, så nervositeten började stiga när startnummer 20 och 23 syntes i skogen. Kom i mål på en fenomenal tid på 1.58.36, men till min fasa fanns Pål redan på resultatlistan. Han hade vunnit mig med 45min och obemärkt tagit sig förbi till sista kontrollen. Antagligen hade han sett mig och avsiktligt rundat mig för att undvika en spurtstrid... Pål blev tredje och fick till sin stora förtjusning ett Mölkky-spel. Kalle kom i mål ca en halvtimme efter mig och han hade njutit av terrängen in i det sista.

Sammanfattning i Karlå vs Sverige kampen:
Undertecknad fick inte en enda vinst, men är ändå en vinnare! Härliga tävlingar som stärker både kropp och själ inför Ultralånga FM.
Axling klarade av allt med strålande resultat. Snöslask, bastu, öl och världens hårdaste "gå folk på nerverna terräng", inget var för tufft för Axling. Gillar Axlings kommentar: "Jag var ju lite orolig före första dagens start, då man aldrig vet vad som kan ha hänt under en hel vinters träning, så det var nog en skön känsla när jag sen sprang ikapp Karlå 8 minuter på tio minuters löpning." Om inte annat lyckades jag tydligen motivera till goda resultat med min utmaning.
Pål visade även sig vara en hårding och vem skulle inte känna sig som en vinnare efter att fått sitt livs första Mölkky-spel. Pål var även så vänlig att han gav mig tips hur jag skulle lyckas bättre i min kamp mot svenskarna. "Du måste komma på tävling till Sverige, där finns det massor med svenskar att klå." Vilken kille! Får ta upp den utmaning senare och återkomma med Sverige vs Karlå. Bortamatch...

Stort tack till alla inblandade!

//Mathias

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar