söndag 10 oktober 2010

25-manna ur en rutinerad elingenjörsstuderande

Till först vill ja citera M.Karlå " Just denna dag är jag stark"

De började som en helt vanlig resa till Sthlm området Vallentuna, men ack vad ja misstog mig.
Jag fick uppleva att även en SNO löpare vid namn Petter Eriksson kan förlora på spurt.
Detta var en snabbt sammanfattning.
De va nu dax att lämna 25-manna för båtresan tillbaka. Rutinerad som man var så hade man sänkt en och annan folköl på tävlingsplatsen, men en lite missräkning från min sida var att, de krävdes mycket mer än en par folköl för att hänga med i Staffans och Karlås tempo..Jag var en besegrad man tills vi anlände till Buffeten på V-Line.
Där ja hittade en kran som aldrig tog slut, de var i det här sambandet som allsången började ta fart.."Just denna dag är ja stark"och "Om ja blott får". vi blev nu ombedda att fortsätta kvällen på panorama eller kareoken. Så vi avlägsnade oss och drog till Al Capones hytt, för att sen dra till baren där det vankades 11€ lonkero."Om blott ja får" ekade i korridorena.
Karlå blev nu förd av Maikel tillbaks till hytten för att fortsätta kriga en annan dag.
Jag själv valde att dra mig tillbaka vid kl 3. Men till min förvåning så dunkar Karlå på Al Capones hytt för att söka sina skor som han dessvärre inte hittade. Nu var goda råd dyra. Var fanns jaloviinan!
Summa sumarum sömnen blev ca 15min. Och nu väntade en kraftig bussresa. I nykter tillstånd så skulle denna ha tagit livet av vem som helst, men jag bet ihop och väntade med spänning på mitt pris från frågesporten.
Och med stor självsäkerhet stegade ja fram och tog i hand med Vestergaard och sa jag vill ha Bäckströms tränings karta!

Och nu en par timmar sen så vet ja inte om ja är nykter eller inte.
Men en sak e säkert. Tur 25-manna är bara en gång per år.

JUST IDAG ÄR JAG STARK!

Reg: The Black Runner

3 kommentarer:

  1. Utnämner följande till bloggens besta kommentar hittils:
    Men till min förvåning så dunkar Karlå på Al Capones hytt för att söka sina skor som han dessvärre inte hittade. Nu var goda råd dyra. Var fanns jaloviinan!

    SvaraRadera
  2. Sherlock Tunis ha hitta mina skor nu. Tydligen har de lämnat i någon annan orienteringshytt. Hyttefest?

    SvaraRadera