söndag 10 oktober 2010

Kickens träning

Idag har jag haft en lång diskussion med min adept Christian Holm. Som tränare måste man låta idrottaren ta en paus från planerad träning i ca 4 veckor efter årets huvudmål. Detta år har vi dock inte stressat att köra igång med träningen för fort utan jag har gett han möjlighet att återhämta sig ordentlig mentalt och träna efter eget intresse. Vi har diskuterat kring de väsentliga frågorna som en idrottare skall ställa sig innan man på allvar kör igång grundträningen inför nästa säsong.
1. Vad är mina framtida mål inom idrotten?
2. Vad gick bra och dåligt denna säsong?
3. Vad kan göras bättre?

Vi kom fram till att satsningen kommer att fortsätta vilket gladde mig! Just nu ser han som största mål att vara bäst av vårt sällskap i H21A på skottska 6 dagars. Han säger sig vara väldigt motiverad att jobba hårt för målet eftersom det verkar bli väldigt spännande kamp mellan han, Karlå och Mango. För att utvecklas som idrottare behöver man motståndare som driver en till hårdare tuffare träning.

Och för att presentera förra veckans träning så var det en helt OK träningsvecka i detta skede av året. Eller som Kicken själv uttryckte det:
-Jag gjorde flera saker som skulle kunna klassificeras som träning.

Men hör och häpna så var han på en förberedande resa till Skottland Tors-Sö på konferens från jobbet! Uppsökte bla destilleriet Glengoyne samt värdens största Whiskymuseum i Edinburgh så helt klart ligger han längst i förberedelserna av oss. T.o.m en bergsvandring hans med!


//Bäckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar