torsdag 5 maj 2011

Dan före Kronan-dan

Så var det åter dags för ett styrkeprov i världsklass, denna gång i Kronoby på Rummelbacken. Granholmarna fortsätter sitt no-show och mörkar formen. Denna gång har mörkrets gäng fått sällskap av krigare Holm och Nylund. Axling har ännu inte hittat Kronoby på Finlandskartan, så även han är förlåten för sin frånvaro. Det blir alltså Jens, Beckis och jag som slåss för Skottlandsgängets ära om de ädlaste medaljerna i Kronoby-skogarna.

Jag startar först av alla, antagligen eftersom arrangörerna inte ville att andra löpare skulle få draghjälp när jag kommer omdundrande. Ensam i täten har jag inget emot, eftersom jag som vanligt är i ursinnigt bra form. Bakifrån kommer dock VM-guldmedaljörer och övriga hårda typer tätt inpå, så jag hamnar antagligen värma upp redan på den 1km långa vägen till start för att kunna gå ut tillräckligt explosivt. Inget smålufsande till 1an denna gång! Om jag mot förmodan skulle tappa tid mot någon så tror jag det kommer vara Kim F, finsk mästare och vinnare av Kvarkenträffen 2010, som startar endast 2 min efter Beckis. Även en annan Kvarkenträff-vinnare finns i startfältet, nämnligen Heikki I som vann 2009 och även i år visat god form på skärmträffarna.

Beckis kommer som tidigare nämndes starta endast 2 min före Kim F, vilket kan hjälpa honom lite ifall han springer vilse. Jens däremot har långt till någon Kvarkenträffvinnare och detta kommer antagligen att synas i resultatet. Vågar mig inte tippa våra placeringar, men är vi alla med de 30 bästa är jag nöjd. Med anledning av bilden nedan är Jens den jag är mest orolig för inte ska klara denna målsättning. I bastun efteråt får vi sedan spekulera i vad som behöver förbättras inför Skottland.


//Mattis

1 kommentar: