tisdag 31 maj 2011

Träningsläger i Oslomarka

Eftersom träningen här hemma är lite platt så beslöt jag mig att ett utlandsläger till behövs före Oban. Ryan's flygbolag hade flygbiljetter för 26€ till Oslo och jag har en kompis som nyss flyttat ut till Langöyene utanför Oslo på sommarbete, så det blev Oslomarka som får agera träningsterräng. Eftersom "den vinner som är trägen" så kommer det inte ges mycket tid att "lalla runt på Karl-Johan", utan det fokuseras 100% på träningen.

Kartorna jag tänkte springa hör till tur-OL paketet Stifinner'n som består av 5 kartor. Jag flyger till Oslo på onsdagsmorgonen, hämtar mina kartor och installerar mig på inkvarteringen. Flyget tillbaka är på söndagsmorgonen, vilket ger mig 3 hela dagar av hård orienteringsträning. Kanske jag också har tid att filma lite till årets träningsvideo, för detta är ingen arbetsresa.

//Mattis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar