torsdag 19 maj 2011

Orientering-Gudens bottenlopp

Har just funderat över dagens skärmträff och bearbetat det som känns som säsongens värsta lopp. Hittade bortförklaringar i all oändlighet men det är som alla vet inte konstruktivt på något vis, utan man måste fokusera på det som går att ändra på. Så vad var det som gjorde att jag sprang så uselt idag?

Massage på onsdag eftermiddag så ikväll fungerade min löpning som ett nysmörjat lokomotiv. A-bana och full fart känns skönt, men tyvärr kan jag inte orientera i den hastigheten än. Borde ha cyklat till Skogsberget som jag ursprungligen tänkte och tagit en B-bana för att få en mera sansad start.
En klassiker att bomma 1:an, men att inte lära sig av första bommen utan ånga på full fart hela loppet tyder på att senaste tidens framgångar höjt självförtroendet onödigt mycket. Bommade 4:an ORDENTLIGT, felstämpling? (59 istf 56) på 7:an och småbommar hela vägen fram till 15 där jag bommade lite mera igen... Fint väder var det i alla fall! Nu är vi på botten igen och tar ny fart. Stretch och en ljum öl på så sjunker detta in som en lärdom och inte som en mental blockering.

//Mattis

1 kommentar:

  1. Härlig inställning!
    Är du i sådant slag kan du starta, och köra, loppen i lugn takt, behöver aldrig springa så snabbt de går, utan hela loppet med en känsla av att du kunde öka takten.
    Då hinner du även med i orienteringen.

    SvaraRadera