måndag 6 september 2010

Formtoppning inför VM (aka vasa marathon)

På begäran så inleder jag det allmänna svamlet.. uppladdningen inför vasa marathon var hur skall vi säga medioker från min sida. Jag tänkte som vanligt, det här fixar jag nog utan större bekymmer (vissa kan ju tolka detta som att ta det på talang) men hur som helst jag hade ingen plan för hur ladda upp för 21,2 km.

Uppladdningen gick enligt följande, obligatorisk villa-avslutning lördagen sedan blev det ett chock inhopp på landskapsstafetten (jag fick meddelandet om inhopp så tidigt som kvällen före så inga problem). Måndagen gick också i orienteringens tecken, nämligen årets näst viktigaste tävling efter byastafetten, nämligen klubbmästerskap i orientering.
Det här var min uppladdning i korthet, resten av veckan utgjordes av aktiv vila och om nån undrar så åt jag bara bulla till eftermiddagskaffe.
Det som kunde ha varit bra under loppet var några kitt tuber.. men kanske nästa gång

/chg 

2 kommentarer:

  1. Långt halvmarathon, officiellä längden torde vara 21,1km.. Klubbmästerskapen verkar ju dock ha gått som vanligt, seger med 18 min, imponerande:
    http://www.ol.solfik.fi/mandagsbommen_resultat/t100830.html

    SvaraRadera
  2. hmm, nå om vi ska måst va jätte petiga så ska e va 21km 97,5meter.. men om du känner att e ji okej ti avrund till 100 jämt så ska ja int klag

    jå KM va no en överraskning att e räckt hela vägen

    SvaraRadera