torsdag 16 september 2010

Whiskey och smärre hälsoproblem

Hade ingen aning att massören hade rivit så hårt i mitt benhår... Lade på häst-massagevätska på tisdagkväll och det sved aningen obehagligt. Somnade i alla fall och vaknade på morgonen med rödprickiga ben. Haha! Kanske jag hamnar raka benen än före detta är över.

I onsdags tränade jag på att dricka Oban whiskey. Inte särskilt gott, men jag tycker inte om någon whiskey... Smaken var vattnig för att sedan övergå till en onödigt vass eftersmak. Inte för rökig, lite syrlig skulle jag nästan vilja påstå. Vinner inte över Jaloviina i mitt barskåp.

På dagens skärmträff tog jag det onödigt lugnt. Vandrade hela vägen, men lyckades ändå prestera enastående bommar på 1an och 7an. När jag kom hem hade jag en konstigt känsla av att jag håller på att bli förkyld. Blandade 2 klyftor finhackad vitlök, yoghurt och honug som jag sedan åt. Smakade förvånansvärt bra.

Fick mail av A. Vestergård idag angående 25-manna resan. Han vill att jag ska vara mikrofonansvarig/reseledare fram till Stockholm eftersom han ska åka till Sverige i förtid. Var ska detta sluta?! Mathias i mikrofonen redan på ditresan! :P Tydligen gjorde jag så gott intryck förra 25-manna att jag fick hedersuppdraget. Jag tackade ja.

Nu gäller det bara att hålla förkylningen borta och tanka kolhydrater inför lördagen. Undrar om jag kan sätta igång Sport trackern att streama  min framfart så alla mina devoted fans kan följa mig online. Måste googla imorgon och se hur det kan ordnas.
Återkommer med länk till online trackern ifall jag får det att funka.

//MK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar