söndag 19 september 2010

Botniatrippeln avklarad!

Jag hittade nog en GPS tracker som streamade live till nätet, men batteriet i min telefon höll bara 1,5h med den aktiverad så det blev ingen live stream från min otroliga idrottsprestation igår. :(

Vaknade lite före väckarklockan ringde igår och började göra mig klar för drabbning. Framme i Norrvalla insåg jag att min kropp förknippar platsen men fysisk smärta av värsta slag. Jag kände mig helt enkelt slut som människa. Lyckades motivera mig att starta och allt gick fint. Sprang nästan hela vägen med Ida, som höll takten åt oss. Efter 10km började jag känna av skoskav i höger fot, men inget livshotande. 15km och skoskavet var bortglömt pga orolig mage, skav på höger innerlår och smärta ovanpå höger fot. Vid 20km började det bli för tungt att diskutera med Ida och andra medtävlare. Kastade in en Immodium för att lugna min oroliga mage. Vid 25km började jag gå och Ida sprang vidare. Gick 1 km och sedan försökte jag börja springa. AAOTSCH! Försökte hitta någon sorts rytm men det gick helt enkelt inte. Måste ha sett komiskt ut med en haltande, gormande och ynkligt joggande herreman mitt i Vöråskogarna. Började gå igen vid 27km och med endast 2km kvar till mål tog jag en pisspaus för att samla tankarna och psyka mig att övervinna smärtan och springa sista biten. Pisspausen hjälpte och jag sprang sista 2 km med ganska hyfsad fart (tror jag). Målgången var en av de skönaste i min karriär som elitidrottare och efter dusch och köttsoppa haltade jag iväg mot bilen. Hemma smörjde jag på Hästens massagevätska och tog en tupplur.
Efter en sådan prestation måste man ju fira, så när jag vaknade åt jag och började klä på mig. Höger fot värkte och skavsåret på höger innerlår måste tejpas över för att kunna ha på mig jeans. Festligheterna gick bra och känner mig nöjd ännu idag. Tejpen på innerlåren gick inte alltför lätt att få bort, så nu har jag en 15x5cm hårfri fläck på benet. Höger fot värker ännu, men det har flyttat på sig till utsidan, så jag hoppas det utesluter marshfraktur. Ska ringa till min medicinska rådgivare och fråga...

1 kommentar: