söndag 12 september 2010

Träning v 36

Träningen denna tid på året brukar mera bli av underhållande karaktär för att försöka hålla upp formen som man har kört upp till mästerskapen säsongen ut. Helgen innan hade vi sista SM tävlingar och formen fanns där det var bara det sista lilla som saknades för en finalplats som så många gånger förr. Tre tävlingar på 3 dagar gjorde att många av veckans träningar blev av återhämtande funktion.

Må: Lätt Cykel 1 h
Ti: Orientering 90 min 12 km. Tänkte egentligen springa kortare men fantastisk terräng så jag kunde inte sluta, min orienteringsfavoritfart höll jag hela vägen som jag kallar "avslappnat hårt".
On: Löpning 1 h sakta innehållande spänst/koordination
To: Löpning 90 min stegrande fart, sista 30 min nära tävlingsfart. Kände mig i slag.
Fre: Natt DM vid Åkers styckebruk. Känner på uppvärmning att benen finns inte där och mina farhågor besannas. Gårdagens satt i benen som var nästan väntat.
Lö: Kort 40 min jogg för att försöka väcka benen till lång DM söndag + lång stretch efter.
Sö: Lång dm vid Kolmården, 12 km 85 min. Rätt bra lopp och hyfsad form. Klåpar vid nästsista och missar 2 min och en hyfsad 6e plats byts till en medioker 8e plats.
Sö eftermiddag: Ett sk. granholm specialpass även kallat "Luftanpass". Cykling till Ica Maxi, ca 25min.


Nästa vecka är det Karlå i tur!






















//Beckis

3 kommentarer:

  1. Ja undrar bara över vad som var idén med 90min löpning varav 30min rätt så hårt dan före tävling? Skulle det inte ha varit bättre att vara i slag på nattDM?

    SvaraRadera
  2. sisäpiiritieto, all 90 min va nu fullt ös men först sista 30 min man va på max å fick digg deep för att heng med... Gör bara som alla andra ja.. O natt dm va no int så stort mål..

    SvaraRadera
  3. Jaajustjaa, er säsong e ju slut efter 10-mila, me undantag för en snabb blänkar på jukola :)

    SvaraRadera