tisdag 14 september 2010

Karlå is back

Efter en hård vecka i Spanien med bergsbestigning och backlöpning i olidlig hetta (lite som Tyrolen, men konsumerade klart mera öl och vin) kom jag tillbaka på söndag mer död än levande. Döden satt i hela måndagen, men det gjorde inget för på mitt träningsschema stod det "VILA". Har inte missat en enda "VILA" på hela min 7 veckors långa Botnialöpet-träning, men i medeltal 1/vecka av icke-vilodagarna.

Idag var jag på konditionskartläggning från jobbet, vilket innebär motionscykel tills du faller av. Startar på 60W och höjs med 30W/120s, så vid 16 min 05s och 300W slutade jag för att inte ta ut mig helt och förstöra träningen inför Botnialöpet på lördag.
Fantastiska fakta jag fick veta idag:
- Fettprocent: 14,1%. Höger arm har 0,2 procentenheter mindre fett än vänster arm, medan höger ben har 0,6 procentenheter mer än vänster. Detta tyder på att jag dricker tunga drycker med höger hand och springer ofta i cirklar medsols, så vänster ben måste springa längre än höger.
- Maximal syreupptagning: 3,78 l/min. Ingen aning vad det tyder på, men grafen visar att jag har bättre syreupptagningsförmåga än den genomsnittliga 18-åringen (som är bästa åldersgruppen).

Jag fick i alla fall ett "personligt" träningprogram för följande 6 månaderna, men ingen uppföljning så efter ett halvår vet jag inte vad jag ska börja göra... Dessutom så behöver programmet en liten justering, så jag har "VILA" varenda söndag i alla fall. När jag var på massage efter jobbet sa massören att jag är i gott skick, dock påstod han att 30 km löpning på lördag kan vara lite tufft för mig. Eftersom jag lever i en 18-årings kropp så behöver jag inte bry mig om hans påståenden...

Återkommer senare i veckan med mer träningsnyheter!

//Karlå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar